OM: KÖRKORT

Allmänt / Halkutbildning, Körkort / Permalink / 0
God kväll kära ni, hur har eran dag varit? Jag har bara varit i skolan, jobbat med ett tal och övningskört idag. Har lagt mer och mer fokus på att ta körkortet nu då jag mer än gärna vill ha körkort innan sommaren, skulle kännas lite surt om jag måste köra upp till hösten faktiskt. Hur som helst så har jag gjort alla momenten nu och övar järnet! Har egentligen kvar att nöta och en liten del av teorin. Det jag tycker är svårast är vänstersvängar i rondell så det vill jag öva mycket på!
 
Här kommer bilder från halkutbildningen som jag var på förra veckan. I en bil satt handledaren och vi elever hade varsin bil med walkie-talkies i så vi kunde höra handledaren. Tyckte verkligen att det var såå kul att vara på halken. För er som inte varit där än så provade vi göra kraftiga inbromsningar på halt underlag, provade väja från en "älg" på halt underlag och sedan ta sig tillbaks på vägen och lite annat! Alla bilarna var automatväxlade så det var också skönt!
 
Jag är verkligen så taggad på att ta körkortet nu, mitt mål känns tydligt & jag ska göra allt som krävs för att nå dit! 
 
Lycka till alla ni som också håller på ta körkortet ♥
Till top