AFTERNOON TEA

Allmänt, Mat & Ätbart / afternoon tea / Permalink / 2
Åh jag är kär i konceptet afternoon tea, den engelska traditionen att förgylla en regnig eftermiddag med en stor kanna te, några pratsugna vänner och goda tillbehör som nygräddade scones, sandwiches och oemotståndliga bakverk. TITTA bara på bilderna, hur frestad blir man inte till att smaka på varenda en av godsakerna. Har provat afternoon tea en gång och det var på min och Albins 1-års dag tillsammans, det föll mig verkligen i smaken för att allt som fanns på fatet var otroligt goda munsbitar och man får precis sådär lagomt mycket av varje!
 
Vi i min klass har fått i uppgift att göra ett afternoon tea till öppet hus på skolan i Januari och det blir förmodligen någon typ av buffe och jag är såå sugen på att göra detta! Blir mer och mer inspirerad ju mer jag skrollar bland fina bilder som ovan (bilderna är inte mina.) Bjuder även mer än gärna över nära och kära på ett afternoon tea besök framöver!
#1 - - Zaisha <3:

Älskar te! Skulle vara roligt att gå på ett afternoon tea :)

#2 - - Camilla:

Afternoon tea verkar as mysigt, är ju en té och bakelse älskare :-) Synd att det inte finns många kaféer i Sverige som erbjuder det

Svar: Ja att det gör, samma här! precis, önskar att fler kaféer kunnat erbjuda det <3
Rebecca Persson

Till top