EN DJURVÄNLIGARE JUL

Allmänt, Mat & Ätbart / julbord, vegetariskt / Permalink / 0
Hej vänner <3 började dagen med att försova mig men skadan blev inte så stor för idag hade vi bara julmys på skolan med fika och lekar. Jag är hemma nu men ska strax byta kläder och äta lunch för klockan 13 börjar jag  jobba på Medlefors julbord som för i övrigt är ett av de bästa julborden jag sett. Dekorationerna gjorde julstämningen extra stark. Jobbade där förra torsdagen också och det var supermysigt, hoppas det blir ett liknande arbetspass idag!
 
Julborden är i full gång på många håll och det är väldigt kul förstås men jag kan inte hjälpa annat än att också skänka en tanke till alla hundra tusentals djuren som blir ifråntagna livet nu bara kring julen. Jag tycker väldigt mycket om att äta julbord och därför är jag superglad över att det har kommit så många vegetariska alternativ till köttet. Det gör det enklare än någonsin att välja att äta något som besparar djuren, hälsan och även miljön. Nu finns det flera olika sorters vegetariska korvar och köttbullar. Nytt för i år så finns även vegetarisk julskinka! Vill verkligen rekommendera er att smaka de vegetariska alternativen för de är så goda de med och det känns gott även i hjärtat att äta. Kram på er!
Till top